Pioneers of Education

21.2. bis 29.2.2020

Lerne von Pionier*innen, wie unsere Schulen, Universitäten und Elternhäuser zu Potentialentfaltungsstätten des 21. Jahrhunderts werden

Inspiration, Ideen und Impulse für eine neue BildungsWelt

Anke von Jutrzenka & Alla GöksuAnna KröningBarbara StockmeierBea BesteBen FlegelBernd MumbachChristopher Pommerening
Emil AllmenröderGeorg Eble und Stefan RuppanerHanna HardelandHartmut RosaHeike PourianHeinrich DauberHeinz Jürgen Rickert
Helga BreuningerHuda El Haj SaidJost SchierenJoy SpennerKatharina Kallenborn & Heike JägerKirsten TimmerLemmer Schmid
Luna Garcia FernandezMarina WeisbandMirjam GerullNicola SchmidtOlaf Axel BurowOtto ScharmerPaula Bleckmann
Rüdiger BachmannSalman KhanSusanne AhlendorfThomas HarmsThomas HüblTill GrossriederAnke von Jutrzenka & Alla Göksu

Amir Freimann

Gründer und Leiter des Israeli Education Spirit Movement, Philosoph, Autor
Amir Freimann

"Ich verbinde mich mit Menschen über gemeinsame Fragen und eine offene fragende Haltung."

    Amir Freimann ist Gründer und Leiter des Israeli Education Spirit Movement. Als Philosoph und Autor setzt er sich mit der Verbindung zwischen formaler Bildung und philosophischer/spiritueller Nachforschung auseinander.

    Bücher von und mit Amir Freimann:

    Education: Essence and Spirit

    Education: The Human Questions

     

    Spiritual Transmission: Paradoxes and Dilemmas On the Spiritual Path

    Aus dem Buch:

    Der Begriff "spirituelle Übertragung" bezieht sich auf die Weitergabe des Zustandes der Erleuchtung vom Lehrer zum Schüler, der in vielen spirituellen Traditionen stattfindet. An sich ist die Übertragung gleichbedeutend mit der Erfahrung der Erleuchtung. Aber die Tatsache, dass die Erfahrung des Schülers in einer Beziehung zu einem menschlichen Lehrer verwurzelt ist, der als Absolutwissender wahrgenommen wird, verleiht der Erfahrung viel von ihrer intrinsischen, aber verborgenen Natur.

     

    3 Kommentare

    • Skadi

      I can see your point there, Pia. In a way, having no answer or not yet having an answer is a point of view. What I think is different to having an answer is, offering somebody the choice of having various possible answers and giving them the chance of expanding the options in finding new ones.
      In terms of religion, people are often not given the opportunity to openly discuss questions and find different and at the same time equal accepted answers or the permission to change the answers throughout the process of their exploration. The change of our inner and outer world is omnipresent, therefore beeing aware of and engaging in changing perspectives is vital for unfolding human potential.

    • Daniela

      wow….wie schön…er spricht die Sprache meines Herzens….so wie bis jetzt in diesen Interviews , alle die selbe Sprache des Herzens sprechen. Danke….euch allen

    • Pia

      I personally have a very similar view on the world. Still I realised that when saying that „the religious or fundamental people“ do not see others as humans because they believe that they have found the one truth, for me this is not the whole story. In the end, even when I personally see that there is not only one truth, this is also only one perspective on the world. Even when I personally for example assume that I do not know where I was coming from or where I am going to, I am still having this exact statement of not knowing and that is my truth. I guess that what I find important, is to be careful with putting a judgement on „others“ as the ones who dehumanise. By doing that, don’t I dehumanise this certain person. I also see the danger of hierarchy in it.. as if it was better/higher to have the believe of not knowing in contrast to a certain religious. I cannot know that not knowing is better or more human. In what position do I put myself? I hope that I could somehow express what I find important.

    Schreibe einen Kommentar

    Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.